Audi RS5 Cabrio oficjalnie

Do grona ultraszybkich samochodów Audi sygnowanych budzącym szacunek znaczkiem RS dołączył właśnie nowy pojazd. Oferta niemieckiego producenta poszerzyła się o model RS 5 z otwartym nadwoziem. 

Audi RS 5 w wersji cabrio ma 4 649 mm długości, 1 860 mm szerokości i 1380 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 751 mm. Czteromiejscowe auto wyposażono w klasyczny, materiałowy dach. Ten ostatni otwiera się i zamyka półautomatycznie, za pomocą przycisku w czasie odpowiednio 15 i 17 sekund. Operacja ta może być wykonywana również w czasie jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Po otwarciu dach trafia do specjalnej komory w bagażniku ujmując 60 z 380 litrów jego pojemności.

Wideo Audi RS5 Cabrio – kliknij

Audi RS5 Cabriolet posiada pod maską tą samą jednostkę, co w modelu RS5 Coupe, czyli4,2-litrowy wolnossący silnik V8 generujący imponującą moc 450 KM przy 8250 obr./min oraz moment obrotowy na poziomie 430 Nm osiąganych pomiędzy 4000 a 6000 obr./min.

Silnik połączony jest z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią S tronic, która przekazuje moc na wszystkie koła za pomocą systemu Audi Quattro. W normalnych warunkach moc kierowana jest na koła w stosunku 40:60 odpowiednio na przednią i tylną oś. Gdy to konieczne, system może przekazać nawet 70 procent mocy na przednie koła lub 85 procent na tylną oś.

Audi RS5 Cabriolet jest nieco cięższy od swojego odpowiednika z dachem, dlatego też osiągi są odrobinę słabsze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 4,9 sekundy zamiast 4,5 w modelu Coupe. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale Audi oferuje możliwość poluzowania kagańca do 280 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi niecałe 11 l/100km.

Z zewnątrz auto otrzyma te same dodatki co w modelu Coupe. Nadkola są wyraźnie wybrzuszone kryjąc wewnątrz 19-calowe felgi z oponami 265/35 lub opcjonalne 20-calowe obręcze z oponami 275/30. Z przodu wylądował przeprojektowany zderzak i grill, po bokach listwy progowe, na klapie delikatny spojler, z tyłu zaś dyfuzor z dwiema końcówkami wydechu.

Otwarte RS 5 zostanie oficjalnie zaprezentowane szerszej publiczności podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu i wejdzie do sprzedaży na wiosnę przyszłego roku.

Nie wiemy jeszcze oficjalnie ile będzie ono kosztować na naszym rynku, ale należy spodziewać się ceny w okolicach 90 000€.

 

Autor: ilovevag

Początkujący bloger. Fan VAG'u ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *